پله استیل

هزینه اجرای پله استیل

قیمت اجرای پله استیل به عوامل مختلفی بستگی دارد که نوع متریال بکار رفته شامل نوع و کیفیت استیل و استفاده از چوب و شیشه از جمله مهمترین آنها هستند. استیل یا همان فولاد ضدزنگ در صنایع بسیاری مثل پل سازی یا نمای ساختمان ها و سازه های معماری مورد اقبال بسیار زیادی است. استفاده از پله استیل بیشتر در فضاهای داخلی خانه ها، شرکت ها و فروشگاه ها کاربرد دارد و کمتر در نماهای بیرونی، مگر در مورد بالکن ها، اجرا می‌شود. علت استفاده روزافزون از استیل در طراحی و اجرای پله ها و نرده‌ها، علاوه بر نمای زیبای استیل، ضد زنگ بودن فولاد و استحکام و طول عمر آن است. البته کیفیت های متفاوت استیل تفاوت زیادی در طول عمر و همچنین قیمت را منجر می‌شود. در انتخاب متریال مورد استفاده در ساخت پله استیل که می‌تواند از شیشه و چوب و یا خود استیل باشد باید از همه مهم تر به فضای دکوراسیون و تم مکان توجه کرد تا این جزء معماری هم راستا با سایر اجزا به کامل تر شدن فضا کمک کند. یکی از رایج‌ترین کاربردهای پله استیل در خانه های دوبلکس است که در صورت طراحی حول محور زیبایی را در عین استفاده بهینه از فضا میسر می‌سازد.

پله و نرده استیل

پله استیل در مدل های متنوعی اجرا می‌شود که نوع ساده و حول محور (اسپریال) آن از جمله عمده ترین دسته بندی های آن هستند.

  • پله استیل
  • پله استیل با نرده شیشه ای
  • پله استیل رفت و برگشتی با پاگرد و بدون پاگرد
  •  پله استیل با نور پردازی پله ها
  • پله استیل کپسولی
  • پله استیل حول محور (اسپریال) با نرده استیل
  • پله استیل اسپریال پانچ با نرده استیل
  • پله استیل با شیشه سکوریت و نرده استیل خم
  • پله استیل پانچ
  • پله استیل اسپایدر متحرک
  • پله استیل با شیشه سکوریت لمینت و نرده استیل خم
  • پله استیل اسپایدر بازو ثابت رنگ کوره ای با نرده استیل
  • پله استیل حول محور با چوب راش
  • پله استیل معلق با نرده استیل خم و کف پله چوبی
  • پله استیل کپسولی با نرده استیل

قیمت اجرای پله استیل به مدل پله و نرده‌ها، ابعاد پله و متریال مورد استفاده بستگی دارد.

ابعاد استاندارد کف پله استیل

پله های استیل با ابعاد مورد نیاز مشتری و متناسب با فضا ساخته می‌شوند. اما ابعاد پله استاندارد (ابعاد هر کف پله) با عرض۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر و البته طول ۶۰ تا ۸۰ سانتیمتر می‌باشد. کف پله های استیل با یکدیگر بین ۱۷ تا ۲۵ سانتیمتر فاصله دارند.

اما در مورد پله های استیل حول محور یا اسپریال شعاع دایره پله گرد هم اهمیت دارد که در صورت استاندارد بودن بین ۱۴۰ تا ۲۲۰ سانتیمتر است.

کیفیت استیل

پله استیل پیش ساخته

پله استیل حول محور

پله استیل

استیل با کیفیت های متفاوتی در بازار وجود دارد. اما بیشترین استفاده در ساخت نرده و پله استیل، از استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ می‌شود. کیفیت استیل ۳۰۴ از ۲۰۱ بالاتر است و طبیعتا ساخت پله با استیل ۳۰۴ گران‌تر تمام می‌شود.

اما اگر پله در شرایط ویژه آب و هوایی مثل ویلاهای کنار دریا یا فضای داخلی کارخانه‌ها و یا فضاهای باز، اجرا و نصب شود، بهترین انتخاب استیل ۳۱۶ می‌باشد که مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و یا باران های اسیدی دارد.

شیشه و چوب

متریال های دیگری که در ساخت پله های استیل کاربرد دارند، شیشه سکوریت و چوب می‌باشند. شیشه سکوریت به عنوان پله یا حفاظ پله استفاده می‌شود که می تواند روکش لمینت هم داشته باشد. استفاده از شیشه در ساخت حفاظ و پله استیل، باعث شکسته شدن حس سختی فلز استیل شده و فضاهای بازتری را به لحاظ بصری ایجاد می‌کند.

بسیاری از مشتریان سفارش پله استیل که قصد اجرای آن در خانه را دارند، ترجیح می‌دهند از چوب به عنوان پله استفاده کنند تا سرمای فلزی استیل با گرمای ذاتی چوب به تعادل برسد.

هزینه ایاب و ذهاب

معمولا اجرای پله استیل در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول بازدید و اندازه گیری و برآورد هزینه در محل نصب انجام می‌شود و پس از ساخته شدن پله ها در کارگاه به محل نصب برده می‌شود. معمولا متخصصین ساخت پله های استیل، برای اموری مثل بازدید و اندازه گیری هزینه ای به عنوان هزینه ایاب ذهاب یا حق راه دریافت نمی‌کنند چون این موارد از بخش های جدایی ناپذیر و ناگزیر این گونه پروژه های ساختمانی هستند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل پله استیل از کارگاه تا محل نصب به عهده مشتری است. بنابراین اگر از متخصصین محلی یا شعاع کوچکتری در اطراف خود کمک بگیرید، در هزینه حمل و نقل صرفه جویی کرده‌اید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =