پله استیل

استیل فاطر در صنعت پله

پله گرد

یکی از پر طرفدارترین انواع پله گرد در دکوراسیون داخلی منزل می باشد که می تواند به صورت تمام فلز و یا  در ترکیب با مصالح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و ظاهر متفاوتی را به طراحی فضای شما ببخشد. پله گرد فلزی را معمولا با توجه به سبک دکوراسیون داخلی طراحی می کنند.

 

پله گرد چوبی

پله گرد چوبی یکی از پله های پر طرفدار در دکوراسیون های به سبک کلاسیک می باشد که می توان گفت ظاهر  نوستالژیک و رنگ گرم آن ها بیشتر باعث محبوبیتشان در دکوراسیون خانه های ایرانی شده است

چوب به دلیل دارا بودن طبع گرم، برای ساخت پله بسیار مناسب است. تصور کنید شما دارای خانه یا ویلایی با دکوراسیونی بسیار زیبا و چشم نواز هستید. وقتی به کف پوش جوبی، نرده های چوبی و راه پله منزل خود مینگرید، ظرافت، هنر و خلاقیت را توام با آرامش حس می کنید. چرا که شما لایق بهترین ها هستید.

پله گرد در کنج دیوار

اکثر افراد بر این باور هستند که برای داشتن پله گرد باید حتما دیوار هم قوس دار باشد. این تفکر اشتباه است. این امکان وجود دارد که حتی در  کنج نود درجه دیوارها هم از وجود پله گرد بهره مند شوید. به کار بردن این پله می تواند یکنواختی خانه شما را از بین ببرد و هیجان را جایگزین آن کند. 

پله گرد چوبی نمای زیبا و باشکوهی رو برای منازل ویلایی و دوبلکس ایجاد می‌کنند. بخصوص وقتی سایر تزئینات و دکوراسیون منزل هم در کنار پله از چوب استفاده شود.

اگر دوست دارید برای منزلتان از پله‌های چوبی استفاده کنید، بدونید که علاوه بر زیبایی باید به استحکام پله هم توجه کافی داشته باشید. (پله گرد, پله گرد چوبی, پله مارپیچ چوبی)

درصورتی‌که نوع مواد اولیه بکار گرفته‌شده در پله و طراحی ساختار آن طبق اصول مهندسی صورت گرفته‌شده باشد، این پله‌ها علاوه بر زیبایی منحصربه‌ فرد میتونند یک‌عمر (حداقل پنجاه سال) دوام داشته باشند.

ظرفیت بار گسترده این پله‌ها باید یک‌تن (۱۰۰۰ کیلوگرم) باشد. یعنی هم‌زمان ۱۰ نفر مرد سنگین‌وزن بتوانند روی پله قرار بگیرند.به همین منظور شرکت مهندسی دکوراسیون بارمان ابتدا پله دکوراتیو فلزی را نصب کرده و در نهایت با انواع چوبهای مختلف دکور می کند.

نرده یکی از اجزای اصلی راه پله و طراحی دکوراسیون یک ساختمان محسوب میگردد.

دقت در انتخاب نرده میتواند جذابیت و زیبایی خاصی به ساختمان و دکوراسیون یک خانه دهد . همخوانی نرده و راه پله یکی از نکات طراحی دکوراسیون می باشد.  در انتخاب متریال و ساخت راه پله باید نرده  ایده ال و متناسب با آن را در طراحی های اولیه در نظر گرفت نرده راه پله تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل دارند و شما می توانید با انتخاب صحیح مدل نرده ها برای راه پله به  دکوراسیون داخلی ایده آل منزل خود نزدیک شوید.

متریال استفاده شده در نرده ها میتواند از جنس های مختلف باشد.

انواع نرده ها عبارتند از:

نرده شیشه ای ، پله و نرده چوبی، ، نرده فرفورژه، نرده  آهنی، نرده  استیل،، نرده کابلی(سیم بکسل)

نرده چوبی

هدیه ای از طبیعت سبز به قدمت تاریخ هنر

نقش نرده چوبی در دکوراسیون منزل

در راه پله دوبلکس و یا آپارتمان های چند طبقه برای جابجایی بین طبقه ها راه پله در داخل ساختمان به کار برده می شود. نرده چوبی یکی از  پر طرفدارترین متریال مورد استفاده در فضای داخلی خانه است. نکته حائز اهمیتی که در راه پله وجود دارد. استفاده از نرده راه پله است.

در طراحی  ساخت راه پله باید به تعداد پله و ارتفاع پله دقت شود. تعداد پله در هر شکست ۱۲ عدد می باشد. در صورتی که اختلاف ارتفاع با این تعداد پله برطرف نشد.باید پاگرد بین پله ها قرار داده شود. ارتفاع پله هم به صورت استاندارد بین ۱۵ تا ۱۸ سانتی متر است. هرچه ارتفاع کمتر باشد عرض کف پله هم کمتر است.

نرده چوبی یکی از انواع نرده راه پله است. که برای فضای داخلی بسیار مناسب می باشد. چوب به این دلیل که دارای ویژگی های خاصی است. در دکوراسیون داخلی جایگاه خاصی دارد.

در صورتی که در منزل نرده راه پله چوبی دارید. در صورتی که برای پله هم از چوب استفاده کنید. ترکیب بسیار زیبایی به وجود می آید. راه رفتن و قدم زدن روی چوب فضا را برای شما جذاب تر می کند.

استفاده از استیل هم در ترکیب نرده چوبی گزینه خوبی است. با این کار جذابیت راه پله بیشتر می شود. رنگ کروم استیل در کنار رنگ چوب فضای نوستالژیکی را به وجود می آورد.

در صورتی که از استیل در کنار نرده چوبی استفاده کنید و پله شما دارای انحنا یا قوس باشد. دکوراسیون کلاسیک را به خانه خود آورده اید. این شما هستیدد که باید تشخیص دهید چه ترکیبی به نرده چوبی شما می آید.

پله هایی که از جنس چوب هستند. و نرده چوبی آن ها را محافظت می کند. می توان با فرشی زیبا جذاب تر کرد.  قرار دادن فرش باریکی که روی راه پله جاری است، زیبایی راه پله و همینطور دکوراسیون منزل شما را افزایش می دهد.

در ابتدا، نرده های چوبی از طراحی ساده ای برخوردار بودند اما با پیشرفت تکنولوژی، تغییرات قابل توجهی در شکل و نحوه ساخت آنها بوجود آمد بطوریکه امروزه علاوه بر روش های سنتی و یا استفاده از ماشین های خراطی، میتوان با بهره گیری از دستگاه های سی ان سی چوب، باعث تسریع در فرآیند ساخت این محصول شد.

بطور کلی، نرده چوبی به ۲ صورت، نرده ساده و نرده پیچ (حلزونی) ساخته می شود.در ساخت نرده های چوبی عمدتاً از چوب روسی و یا راش استفاده می شود که هر یک آنها مزایای خاص خود را دارند. بطور مثال، نرده ساخته شده از چوب راش، بدلیل مقاوم بودن در برابر ضربات، معمولا در اماکن تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و چوبهای روسی مثل نراد ، در مقابل موریانه مقاوم میباشد.

امروزه، استفاده از نرده های چوبی ساده و یا طرح دار در  بی نظیر ترین مدلهای:خراطی ،منبت،شاردار ،رومی، و در بسیاری از ساختمانها بخصوص خانه و یا آپارتمان های لوکس چند طبقه، خانه های ویلایی، هتل های مجلل و … جایگزین دیگر انواع نرده ها شده اند. استفاده از نرده های چوبی باعث زیباتر شدن فضای داخلی ساختمان می شود.

از جمله مزایای نرده های چوبی در مقایسه با سایر انواع نرده ها:

– قابلیت طراحی و ساخت انواع نرده چوبی بنا به درخواست مشتری
– متنوع بودن طرح و رنگ در نرده های چوبی
– نصب سریع و آسان
– برخورداری از استحکام بالا در صورت نصب اصولی

جنس نرده چوبی:

نرده چوبی عمدتاً از چوبهای روسی و راش تهیه می شود که هر یک مزایای خود را دارد که مختصر به آن می پردازیم:

چوب روسی (نرّاد)

چوبی سَبک وزن به رنگ زرد روشن که از درخت کاج و سرو و سوزنی برگها ی فنلاند و روسیه تهیه می شود و در برابر موریانه و حشرات به دلیل صمغی که دارد مقاوم است و چون از طرف روسیه وارد ایران می شود به این نام شناخته می شود و نوع درجه یک و دو و سه دارد.

چوب راش

این نوع چوب بسیار محکم و مقاوم است و به رنگ کرم مایل به قرمز یافت می شود و در برابر ضربات بسیارمقاوم است و به چوب جنگلی نیز معروف است و در محلهای تجاری برای استفاده نرده بیشتر کاربرد دارد.

لازم به ذکر است انواع چوبهای دیگر نیز مثل بلوط , گردو , افرا , وانواع دیگر چوب به دلیل عدم مرغوبیت لازم  در جنس و یا خشک کردن آن چوب در ایران,  مورد استفاده نرده کمتر قرار می گیرند ولی چوبهایی مثل توسکا و چنار و ممرز یا چوب بلوط یا ملچ کانادایی در مواردی که مرغوبیت کافی را داشته باشند در ساخت پایه ها و نلبکی و ایستگاه به کار می روند.

قسمتهای تشکیل دهنده نرده چوبی

نعلبکی(کفی) : قطعه چوبی که به زمین یا کفپله متصل شده و پایه روی آن قرار می گیرد.

پایه (صراحی): چوبی خراطی شده یا منبت کاری شده که به صورت یک ستون عمودی بین نلبکی و دستاَنداز قرار گرفته  و عمدتاً وسط هر پله قرار می گیرد (با کلید بر روی تصویر نمونه مدل پایه ها تصویر بزرگ آن را ببینید)

دست اَنداز (دست نرده): چوبی که ما آن را با دست می گیریم و از ایستگاه شروع شده و تا آخر  کار ادامه دارد.

ایستگاه (شاه پایه): پایه ای بزرگتر از پایه های دیگر که اول یا آخر هر کار قرار گرفته و کار از  ایستگاه (شاه پایه یا استارتر) شروع می شود.

مراحل اجرای نرده چوبی

1.مرحله نصب نرده : که حتماً توسط نجّار متخصص باید انجام شود تا کارنصب شده در عین زیبایی بعد از مدتی تکان نخورد و محکم بماند در این مرحله اول نلبکی  به سنگ راه پله پیچ و چسب شده و بعد استگاه و پایه ها و دست انداز نصب می شود.

2.مراحل رنگ نرده: توسط رنگکار (نه نقاش ساختمانی) انجام می شود و در این مرحله اول چوب با سمباته صاف می شود  و بعد آستر شده و بعد سیلر و کیلر می پاشند و بتونه کاری کرده و نیم پلی استر روی کار می آید که به هر رنگی که مورد دلخواه شما باشد نرده مورد نظر رنگ می شود رنگها عمدتاً با توجه به رنگ دَرهای خانه یا رنگهای فندقی و گردویی مورد استفاده قرار می گیرند .

سوالات متداول:

آیا نرده چوبی  بعد از مدّتی تکان نمی خورد یا شل نمی شود ؟

جواب:

شرکت بارمان مفتخر است که با نزدیک 10 سال سابقه کار در امور چوبی هنوز نرده ی 10 سال پیش نصب شده بدون هیچ تکانی استوار ایستاده است که رمز آن در نحوه نصب نرده چوبی می باشد.

سوال:

چگونه بفهمیم کار ما چه اندازه و چه نوع چوبی لازم دارد؟

جواب:

تقریباً هر سه پله , یک متر دست انداز می خواهد و به تعداد پایه ها که در هر پله یکی استفاده می شود , یک نعلبکی(همان چوبی که به کف پله پیچ می شود)لازم می شود و اول هر کار یک ایستگاه یا شاهپایه (که با توجه به کار تعداد آن متغیر است)و نلبکی مخصوص برای آن ایستگاه و در قسمت مسطح هر متر دست انداز پنج پایه (به علت اینکه سر بچه از آن رد نشود ) و  در آخر  مشورت با کارشناسان بارمان می تواند شما را بهتر در خرید مقدار چوب مورد نیاز راهنمایی کند.

سوال:

قیمت نرده چوبی ونوع پرداخت وجه برای کار به چه صورت می باشد؟

جواب:

کار نرده به صورت متری محاسبه می شود (هر سه عدد پایه ,یک متر) وقیمت آن بستگی به نوع کار(پیچ یا ساده یا صاف یا پله ای بودن) و نوع چوب و پایه انتخابی و میزان جنس و نوع رنگ دارد .

برای گرفتن قیمت  و راهنمایی های بیشتر از ساعت 8 الی20 به شماره09123909044(مهندس یونسی)

انواع نرده چوب :

  • خراطی
  • CNC

مدل راه پله دوبلکس

در طراحی راه پله ها برای خانه های دوبلکس از مدل ها و طرح های بسیاری استفاده می شود. این طرح های متنوع از جنس شیشه, چوب و فلز هستند. گاهی در یک طرح, ممکن است ترکیبی از این جنس ها به کار برده است. برخی از راه پله خانه های دوبلکس, بدون محافظ و نرده می باشند. این در حالی است که برخی از آن ها با محافظ طراحی می شوند.

مدل راه پله دوبلکس : راه پله چوبی

راه پله چوبی از پر طرفدارترین متریال مورد استفاده در فضای داخلی خانه است. نکته بسیار مهمی که در راه پله وجود دارد، استفاده از نرده راه پله است.
یکی از انواع نرده راه پله که برای فضای داخلی بسیار مناسب بوده، استفاده از نرده چوبی در دکوراسیون منزل است. چوب به دلیل نوع متریال و ویژگی های منحصر به فرد در همه فضاها به بهترین شکل ظاهر می شود. آنچه در مورد نرده چوبی اهمیت دارد، ترکیب متریال و قرار گیری آنها در کنار چوب است.

راه پله و نرده چوبی

زمانی که نرده راه پله چوبی در خانه دارید، بد نیست اگر برای پله هم از متریال چوب استفاده کنید. راه رفتن و قدم زدن روی چوب و حس متریال زنده، فضا را برای شما دلنشین می کند.

فلز در نرده راه پله چوبی

ترکیب فلز در نرده راه پله چوبی می تواند جذابیت آن را افزایش دهد. زمانی که از فلز ساده و بدون تزیین در ترکیب با نرده چوبی استفاده می کنید، سبک مدرن را پیش گرفته اید. رنگ طوسی فلز بدون رنگ می تواند ظاهر مینیمال خانه را بیشتر کند.
نرده های فلزی در کنار راه پله چوبی اگر با تزیینات بیشتری بوده و یا دارای انحنا باشد، سبک کلاسیک را تقویت می کند. پیشنهاد می کنیم ظاهر و متریال نرده و راه پله را مطابق سبک دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید.

قیمت راه پله ی چوبی بسته به متریال هایی که استفاده میکنید و همچنین متراژ آنها متفاوت می باشد.

مدل راه پله دوبلکسترکیب شیشه و چوب در نرده

نرده راه پله چوبی را می توانید در ترکیب با شیشه هم به کار ببرید. در این صورت شیشه در قسمت پایینی و تا سطح رویی نرده نقش محافظت را ایفا می کنند و به دلیل پوشش یکدست تری که دارند، خطر سقوط وسایل و یا اجسام را کاهش می دهند. زمانی که از شیشه در ترکیب با نرده راه پله چوبی استفاده می کنید، باید قطعاتی با اندازه مشخص از شیشه در کنار هم قرار گیرند تا احتمال شکستن و آسیب های احتمالی کاهش یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 18 =